Translation Services

Ahad

INTIPATI...

"GERAK RAHSIA BATIN"


Gerak Dari Yang Maha Gerak

Cahaya Di Atas Puncak Cahaya

Rahsia Di dalam Lautan Rahsia

Tajalli Uluhiyah Di Dalam Batin 'Ubudiyah


Di Dalam Dirimu AKU Yang Tersembunyi

Diteroka Diselami Meredah Duniawi

Membakar Nafsu Merejam Syaitani

Terangkatlah Tabir Rahsia Tersembunyi


Merendah Tari Di Hadapan Maha Raja

Ruku' dan Sujud Sembah Kehambaan

Martabat Hamba Di Singgahsana Mulia

Menerima Derajat Khalifah Alam Jagat


Siapa Aku Selagi Aku

Aku yang Mana Aku yang Bagaimana

Selagi Arah Mengarah Arah

Diri Sejati Tak Mungkin Di Temui


Hilang Jasad Di Dalam Nafas

Nafas Terhenti Di Redam Nyawa

Nyawa Lenyap Di Tiupi Ruh

Ruh Kembali Ke Asal Jadi


Aku Hilang Aku Lenyap

Aku Fana' Di Dalam Baqa'

Hanya Dia Esanya Dia

Di Dalam Qurbah

Gerak Rahsia Batin

free counters